הבת שלי שיחקה בפאזל ולפני שבכלל ניסתה משהו, ביקשה ממני עזרה בפתרון. ראיתי ושמעתי את התסכול שלה, ורציתי מיד לעזור לה. אבל, במקום לתת לה את הפתרון מיד, הצעתי לה קודם כל לנסות לבד. ולשמחתי, לאחר כמה ניסיונות היא פתרה את הפאזל. מסתבר שלפעמים כל מה שאנחנו צריכים זו מילה או שתיים מעודדות לפני שנוכל להתמודד עם אתגר בעצמנו. כיועצים, אנו מתבקשים לעתים קרובות לתת עזרה וייעוץ. אבל לפני שאנחנו קופצים עם פתרונות, חשוב לזכור את הכוח של לנסות משהו בעצמך קודם.
הניסיון הזה, ועוד רבים במהלך היום-יום, הזכיר לי שיעור מעשי חשוב על עולם היעוץ. לפעמים כל מה שהלקוחות שלנו צריכים הוא הקשבה ומילה או שתיים מעודדות, כדי שיוכלו להתמודד עם האתגרים שלהם בהצלחה.
בכך שהיועצים לוקחים צעד אחורה ומאפשרים להם לנסות תחילה, הם יקבלו ביטחון ביכולת שלהם לפתור בעיות באופן עצמאי. זה גם ייתן ליועצים הזדמנות לראות איפה הלקוחות מתקשים, ולספק סיוע מותאם יותר בתהליך היעוץ.
ייעוץ לא תמיד חייב להיות במתן עצות או במתן פתרונות. לפעמים מדובר על העצמת אנשים על ידי סיוע בגילוי היכולות והכישורים שלהם. כיועצים, חשוב לנו להכיר בכוח הזה ולהשתמש בו כמה שאפשר.
למעשה, מתן אפשרות ללקוחות שלך לנסות קודם לפני מתן פתרונות, יכול להיות מועיל מאוד עבור שני הצדדים המעורבים בתהליך הייעוץ. לא רק שהלקוחות שלך מרגישים מועצמים ומסוגלים לקחת אחריות על הפרויקטים שלהם, אלא שכיועצים נקבל תובנה טובה יותר לגבי המקומות שהם באמת מתקשים בהם, כדי שנוכל לספק סיוע והכשרות מותאמים יותר בעת הצורך.
אז בפעם הבאה שבאים אליכם אם שאלות ובעיות, ואתם מרגישים צורך לקפוץ מיד עם עצות או פתרונות, שקלו לקחת צעד אחורה ולתת ללקוח שלכם לנסות קודם, או לפחות לתת פתרון אפשרי לפני שתגידו את דעתכם. אתם אף פעם לא יודעים איזו הצלחה הם יכולים להשיג.
הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לשאול שאלות הבנה טובות יותר.